 
На українському страховому ринку існує менше десятка компаній, які активно просувають пряме страхування, тобто оформлення поліса по телефону або через інтернет. Хоча даний канал продажів робить можливим істотне здешевлення страхового поліса, за оцінками експертів, - на 15-30% за рахунок відсутності комісійних посередника і низьких операційних витрат. Експерти, однак, розходяться в думці, наскільки швидко і міцно приживеться в побуті українського споживача купівля страхового поліса в інтернеті. Поки що обсяги таких операцій мізерні, і компанії, які займаються прямим страхуванням, навіть не беруться оцінювати обсяг ринку. Хоча якщо брати не абсолютні цифри, а розглядати відносний приріст, то він може виглядати досить значним. "Активність страхувальників в 2010 р. при купівлі через інтернет відносно 2009 р. збільшилася майже вдвічі", - повідомили в СК "АСКА". Найбільш затребуваним онлайн-продуктом є "автоцивілка", а після неї - КАСКО і страхування від нещасного випадку. Малий обсяг ринку прямого страхування дозволяє страховикам будувати і подальші плани з кратним збільшенням продажів у даному каналі. Істотним імпульсом розвитку онлайн-страхування, могло б стати законодавче врегулювання існування електронних полісів і порядку використання електронного цифрового підпису. У такому разі, до клієнта можна було б навіть не ходити: отримавши поліс поштою, страхувальник міг би при необхідності просто роздрукувати його. Досвід Європи показує, що даний канал продажів приносить страховикам понад 20% премій. Зараз щодня близько 2-3 тис. українців шукають інформацію і пробують робити заявки на різних веб-сайтах, що пропонують онлайн-страховки. Правда, в кінцевому рахунку, купує їх таким чином, напевно, мало хто. Адже, приміром, у тій же Росії частка прямого страхування склала близько 0,4% в 2010 р. До 2012 р. там прогнозується зростання премій у прямому страхуванні до 2,5%. Втіхою хіба що може бути онлайн-автострахування, по якому через два роки очікують побачити частку в 7%. Але ж з урахуванням певного лага у розвитку країн в Україні дані цифри все одно будуть в рази меншими. Ймовірно тому більшість страховиків поки не поспішають робити ставку на інтернет-продажі. Або ж бачать їх у дещо іншому ключі. Більшість страхувальників схиляються до класичних методів страхування і вважають за краще спілкуватися з експертом, який може допомогти підібрати відповідний продукт. За матеріалами Экономические Известия
|