 
При придбанні поліса страхування цивільно-правової відповідальності, після відміни обов'язкового техогляду для приватних легкових автомобілів, страхові компанії не вимагатимуть обов'язковий документ про справність авто, пише mignews.com.ua. "Було спірне питання чи потрібно власникам приватних транспортних засобів проходити техогляд, для того, щоб отримати автоцивілку. Коли розібралися - з'ясували, що обов'язкове проведення техогляду, для того, щоб отримати страховку проходити не потрібно. Довідка із СТО також не потрібна, оскільки приватні легкові автомобілі не підпадають під дію цього закону", - пояснив Володимир Каплієнко, коментуючи норми закону про відміну обов'язкового техогляду, прийнятий Верховною Радою. Як пояснив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і ділерів (ВААІД) Олег Назаренко, якщо раніше "автоцивілка" перевірялася лише при виникненні аварії, або в разі порушення правил дорожнього руху, то тепер вона є обов'язковим документом підтверджуючим право управління автомобілем. За словами Олега Назаренко, з набиранням чинності нового закону, страхова компанія буде зобов'язана надати поліс "автоцивілки", навіть якщо автомобіль знаходиться в несправному стані, оскільки відповідальність за технічний стан автомобіля, згідно із законом "Про дорожній рух" лежить безпосередньо на водієві. При цьому, за словами експерта, при розрахунку вартості поліса "автоцивілки" страхові компанії застосовуватимуть коефіцієнти, враховуючи страхові ризики. Так, за наявності проведення діагностики на СТО, або відміток про проходження сервісного обслуговування буде застосовуватись знижений коефіцієнт, або надаватися знижка на поліс. Для тих хто не пред'явить жодних документів про техстан автомобіля, поліс обійдеться значно дорожче, оскільки страхова компанія отримує додаткові ризики, враховуючи стан автомобіля. Олег Назаренко підкреслив, що само проведення діагностики не буде дорогою послугою. "Сьогодні СТО що входять у ВААІД проводять діагностику практично безкоштовно. Певна плата при необхідності стягується за комплектуючі і ремонт. Сама діагностика не дуже витратна." Крім того, якщо раніше при ТО перевірялися навіть такі системи, які не впливають на безпеку на дорозі, то зараз, якщо водій діагностуватиметься для страхової, будуть перевіряти виключно ті параметри, які безпосередньо впливають на безпеку дорожнього руху. Це коштуватиме невеликі гроші і займатиме мало часу, тому що не буде державного регулювання", - пояснив експерт. Закон передбачає відміну обов'язкового техогляду для приватних легкових автомобілів (окрім автомобілів-таксі і автомобілів які використовуваються для перевезення пасажирів або вантажів з метою отримання прибутку). Державтоінспекція не проводитиме контролю технічного стану транспортних засобів. Ці функції передаються суб'єктам господарювання. Також істотно спрощується порядок проходження обов'язкового технічного контролю для інших транспортних засобів. Окрім цього, відміняються вимоги відносно обов'язкової наявності у водія дорожнього маршрутного листа і доручення на право управління транспортним засобом. Закон набирає чинності через 30 днів з дня його публікації.
|